Mehtap Özer Isović

Marilyn

Saraybosna’da yaygın bir şekilde kullanılan ilan panosu üzerine uygulanmış décollage çalışması.

Eserde kullanılan poster, ilan, duyuru vb. materyallerin bir kısmı gerçek olay ve etkinliklere ait olup sanatçının yaşamakta olduğu şehrin sosyal habitatından kesitler sunmaktadır. Sanatçının kendini afişe ettiği kısım ise kendi içinde hem hayal ürünüdür hem de gerçek fotoğrafları içermektedir. Tüm bunların uygulandığı medya olan ilan panosunun bizzat kendisi, böylece, eserin bir parçası haline dönüşmüştür.

Fotoğrafların seçiminde referans noktası olarak günümüzü alan Isović, üniversiteye giriş yılı olan 1999’a dek inmiş ancak dönemin akademik koşullarından nasıl etkilendiğine dair sadece rastgele kesitler sunmuştur. Hangi fotoğrafın ne kadar ifşa edildiği konusunu belirsiz bırakarak kişisel belleğine kastî müdaheleler yapmış ve bu şekilde dönemin askeri ve politik müdahalelerine maruz kalan demokrasi belleğine de göndermelerde bulunmuştur.